ATBILDES UZ JAUTĀJUMIEM

Atbildes uz jautājumiem

  • Kas ietilpst kondicionieru sistēmas apkopē - diagnostikā?
    • Kompresora darbspējas pārbaude
    • Iztvaicētāja un kondensatora ventilatoru darbības pārbaude
    • Kondicioniera sistēmas gāzes daudzuma pārbaude
    • Auto salonā ienākošās gaisa plūsmas temperatūras pārbaude
    • Kondicioniera sistēmas hermētiskuma pārbaude ar vakuumu
    • Vecās eļļas, šķidrumu un kondensāta atsūknēšana no sistēmas
  • Kāpēc nepieciešama sistēmas apkope - diagnostika?

    Kondicioniera sistēma pastāvīgi tiek pakļauta dažādiem faktoriem:

    • šķidruma iztvaikošana automašīnas darbības laikā,
    • pastāvīga vibrācija,
    • temperatūras izmaiņas. 

    Šie ir galvenie faktori, kāpēc rodas noplūde sistēmā.

  • Cik bieži veikt apkopi - diagnostiku?

    Jaunai automašīnai diagnostiku iesaka veikt ik pēc 2-3 gadiem. Automašīnai, kuras gaisa kondicionēšanas sistēma darbojas normāli, bet kas ir vecāka par 7 gadiem, kondicioniera pārbaudi vēlams veikt reizi gadā.

  • Kā notiek kondicioniera uzpilde?
    • No sistēmas tiek izsūknēts gāzes, eļļas un kondensāta atlikums
    • Sistēmā tiek izveidots vakuums, kas ļauj pārbaudīt tās hermētiskumu
    • Sistēma tiek atbrīvota no mitruma un dažādiem piemaisījumiem
    • Kondicioniera sistēmu uzpilda ar ražotāja noteikto gāzes daudzumu, kā arī speciālu eļļu un ultravioleto piemaisījumu

     UV piemaisījums palīdz noskaidrot noplūdes vietu, gadījumos, ja sistēma nav pietiekami hermētiska.

  • Cik daudz gāzes ir nepieciešams kondicioniera sistēmai?

    Pēc auto parametriem tiek noteikts kondicioniera sistēmas gāzes daudzums gramos. To var noskaidrot auto apkopes grāmatiņā vai uzlīmē zem motora pārsega.

  • Kādu gāzi jāizmanto sistēmas uzpildei?

    Kondicioniera sistēmai jāizmanto automašīnas ražotāja noteikto gāzes tipu. Senākos laikos tika pildīta vecā tipa gāze „R12”, kas mūsdienu automašīnās nav izmantojama. Šobrīd tiek izmantota jaunā tipa gāze „R134a”.

    No 2011. gada 1.janvāra ražotajos automobiļos izmanto dzesētājvielu „R1234yf”.  Atšķirības ir ne tikai gāzu saturā un funkcionalitātē, bet arī visā kondicioniera sistēmā. Tādēļ svarīgi sistēmā pildīt gāzi, kas tai paredzēta.

  • Biežāk sastopamie defekti gaisa kondicionēšanas sistēmā:
    • Savienojumu bojājums
    • Mehāniski bojājumi caurulēs vai radiatorā, korozija
    • Plaisas gumijas savienojumos
    • Ventīļa defekts
    • Ļoti netīrs salona filtrs
    • Bojājums elektrosistēmā

    Tāpēc pirms auto gaisa kondicioniera sistēmas uzpildes nepieciešama diagnostika.

Auto kondicioniera sistēmas mazgāšana

Share by: